باغ و ويلا باغ و ويلا .

باغ و ويلا

زيباترين باغ هاي ميوه

باغ زيبا

باغ ميوه

 

شرايط احداث باغ

۱- شرايط آب و هوايي
الف) دما: درختان ميوه خزان دار بايد در طول زمستان به تعداد ساعات معين دمايي كمتر از هفت درجه (بين ۰ تا ۷ درجه سانتي گراد) دريافت كنند تا از حال استراحت بيرون آمده و شروع به رشد كنند و اين امر يكي از مهمترين عوامل محدود كننده مناطق كشت درختان ميوه مختلف مي باشد.

باغ

يعني اگر سرماي لازم تامين نگردد،‌در اكثر موارد جوانه هاي گل در بهار نمي شكفند و محصول توليد نمي كنند و اثر ديگر سرما بر روي درختان ميوه سرما زدگي بهاره است كه بسياري از نقاط دنيا با وجود برخورداري از دامنه دمايي و ميزان سرماي مناسب براي كشت درختان ميوه،‌به دليل داشتن سرماي دير رس بهاره بعد از شكوفايي جوانه ها كه موجب سرمازدگي گل ها و گاهي ميوه ها مي شود،‌براي ميوه كار مناسب نسيتند. از ديگر عامل دمايي كه در ميوه كاري موثرند مي توان از نوسان دمايي يا تفاوت زياد دماي شب و روز و همچنين تگرگ نام برد كه باعث آسيب و خسارت به درختان ميوه مي گردد.


بايد شرايط آب و هوايي (حرارت و سرماي بهاره) را در نظر گرفت درجه حرارت براي رشد و نمو درخت و رسيدن ميوه بايستي كافي باشد اطلاعات درجه حرارت را از ايستگاههاي هواشناسي مي توان گرفت و بعدا به احداث باغ اقدام كرد. درخت زردآلو نسبت به سرما مقاوم است ولي در موقع باز شدن شكوفه هايش اگر سرما وجود داشته باشد باعث از بين رفتن گلها مي شود پس در انتخاب نهال بايد نهال هايي را كه ديرتر به گل مي روند بايد انتخاب كرد.

(پرتغال واشنگتن ناول كه در جنوب و شمال كاشته مي شود كه در شمال به علت كمبود نور و درجه حرارت ترش مزه مي شود) اگر در منطقه اي سرماي بهاره وجود داشته باشد


برچسب: ، باغ حيرت انگيز دنيا، باغ زيبايي گل، باغ هاي ميوه، زيبا ترين باغ، عكس باغ هاي زيبا،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۸:۳۵:۱۹ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :